MEMILIKI kulit wajah yang halus dan licin sememangnya dulu idaman setiap wanita.

Anda sedang menonton: Produk kecantikan untuk remaja 17 tahun

Kemunculan beberapa granul jerawat di wajah sahaja pun cantik boleh membuatkan seseorang hilang keyakinan diri.


Justeru noel hairanlah ada apa sanggup mengeluarkan belanja yang besar demi mendapatkan kulit wajah bak telur dikupas.

ARTIKEL BERKAITAN: Muka anak akual macam bulan, ibu apa rasa ‘sakit’ nekad bawa gadis ini jumpa pakar - “Kali pertama rawatan, mereka picit jerawat saya”

ARTIKEL BERKAITAN: Muka jerawat teruk selepas mandi kolam, pakwe terus bertanya putus... Tapi tak sampai 2 bulan, kulit gadis ini innate transformasi ‘wow’!

Ketika ramai yang memilih untuk menyembunyikan wajah bermasalah daripada tatapan umum, namun berbeda pula dengan banci ini.

Wanita yang hanya mahu dikenali kemudian Keknan ini sebaliknya pengangkutan memuat naik lukis wajahnya apa dipenuhi jerawat di laman Twitter.

Malah perkongsian tersebut menjadi tular apabila achieved 5,300 retweet dan 7,200 tanda tangan like.

Perkongsian Keknan di Twitter mengenai keadaan wajahnya.

Berkongsi cerita dengan hamon-design.hamon-design.com, Keknan berkata wajahnya mengalami perubahan yang teruk since dia mula mencuba produk baharu selepas dicadangkan oleh ibu saudaranya.

"Sebelum ini permukaanbutuh saya ada parut-parut bekas jerawat. Jadi ibu saudara saya pun mencadangkan satu produk tempatan. Bila tengok testimoni pengguna lain, nampak kulit permukaanbutuh mereka memanggang cantik.

"Tapi makcik saya beritahu, produk itu ini adalah ada tangani itu pengelupasan ketika start penggunaannya. Lama juga saya berfikir dan berkira-kira nak cuba atau tak.

"Sebulan jugalah saya berfikir. Terbatas saya putuskan karena mencuba. Sebelum itu saya ada bergurau mencapai makcik, saya kata kalau muka saya buruk, dia kena bertanggungjawab," ujarnya.

Wajah Keknan selepas sembilan hari menggunakan produk baru.

Gadis berusia 25 lima ini berkata, dua aku terawal ketika mula benefit produk berkenaan, kulit wajahnya hanya kering dan sedikit kemerah-merahan.

Memasuki aku kelima, wajahnya mula ditumbuhi jerawat di segenap bahagian sehingga ada yang mengelembung dan mempunyai cecair dan nanah.


Siapa apa tak risau kan? pada saat kemudian tak pasal-pasal kena habis beribu-ribu pula lepas ni.

KEKNAN

PENGGUNA

"Masuk hari keenam, permukaan saya mula pedih dan gatal... Apabila sentuh buat garu sedikit bagi meredakan rasanya gatal, diambil cecair daripada jerawat apa pecah.

"Masa tu just ada dua perkara terlintas di kepala... Pertama terfikir yang baik-baik, mungkin dia nak keluarkan jerawat dulu kot.

"Keduanya, saya juga mula rasanya ragu-ragu, betul setelah produk yang aku cuba ni? Siapa apa tak risau kan. Pada saat kemudian tak pasal-pasal kena habis beribu-ribu pula lepas ni," ujar banci berusia 25 lima ini.

Keadaan permukaanbutuh Keknan dahulu menggunakan produk baharu.

Bagaimanapun menurut Keknan, itu mengambil pendekatan yang positif dan mahu membiarkan tangani itu tersebut berjalan mengikut tempoh waktunya.

"Sekarang saya baru days yang kesembilan. Enim masih di dalam proses lagi kerana ia mengabadikan masa lebih kurang dua minggu. Namun ketika ini, keadaan beransur baik dari sebelumnya," ujar Keknan.

Menurut wanita apa bekerja seperti konsultan praktek ini, tujuannya memuat naik posting berkenaan adalah sekadar mahu berkongsi pengalaman semata-mata.

Keknan mahu lebih bersikap active dan menunggu proses pengelupasan berakhir mengikut tempohnya. Gambar dirakam diatas 2018.

"Selalunya orang ini adalah kongsi pasal transformasi permukaanbutuh mereka daripada teruk kepada yang elok. Langka orang nak kongsi pengalaman masa 'breakout'.

Lihat lainnya: Kumpulan Cerita Lucu Bahasa Jawa Singkat Bahasa Jawa, Bikin Susah Nahan Tawa

"Tapi ada apa tuduh kononnya saya nak jual produk padahal saya hanyalah pengguna apa nak kongsi pengalaman sahaja. Namun segenap komen apa negatif tu saya abaikan saja, saya mahu bersikap lebih positif."Ini sebahagian perjalanan yang ditentukan Allah untuk saya. Bagi saya, setiap apa terjadi ada sebabnya," ujarnya mengakhiri bicara.

Nak macam-macam info? sign up with grup Telegram hamon-design.hamon-design.com!
Ada cerita menarik mahu dikongsi? E-mel kepada kami di hamon-design.hamon-design.com
thestar.hamon-design.com.my